Meie veebileht kasutab küpsiseid veebilehe funktsionaalsuse, veebilehe jõudluse, analüüsi, isikupärastatud sisu ja reklaamide jaoks. Klõpsates "NÕUSTUN KÕIGI KÜPSISEGA" nõustute sellise kasutuse ja teabe jagamisega meie partneritega. Saate rohkem teavet meie küpsiste kasutamise ja partnerite kohta ning samuti saate oma nõusolekut muuta küpsiste poliitikaga.
Dr. MARTENS 1460, need on originaalsed Dr. Martens pika säärega saapad. Neile saabastele iseloomulikud detailid: 8 saapapaelte jaoks mõeldud ava, klassikaline, sile Dr. Martens nahk, kannatagune aas, kollane õmblus ja mugav tald suurepärase amortiseeriva õhupadjaga.
Jalatsid on toodetud vastavalt ühele parimale saabaste konstruktsiooni meetodile - "Goodyear Welt" meetodile, mis erineb selle poolest, et saapa ülaosa on tallaga ühendatud kõrge temperatuuriga töödeldud õmblustega. Saapad ikoonilise, suurepäraselt amortiseeriva ja õhupadjaga AirWair™ tallaga. Tald on paindlik, mittelibisev ja ei jäta jälgi.
Saapanaha kaitsmiseks ja selle puhtuse ning pehmuse hoidmiseks tuleb kasutada Dr. MARTENSi hooldusvahendeid.
UK | USA | EU | CM
(jalatsite sisetalla esialgne pikkus) |
3 | 5 | 36 | 22 |
4 | 6 | 37 | 23 |
5 | 7 | 38 | 23.5 |
6 | 8 | 39 | 24.5 |
6.5 | 8.5 | 40 | 25 |
7 | 9 | 41 | 25.5 |
8 | 10 | 42 | 26 |
9 | 11 | 43 | 27 |
Dr. Martensi kohta
Dr. Martens on mõeldud inimestele, kellel on mitte ainult oma individuaalne stiil, vaid kes jagavad ühte hinge autentsete sümbolitega. Mõeldud inimestele, kes on uhked enda üle ja saavad seda jagada. Inimestele, kes on teistsugused.
Disaini seisukohast on Dr. Martens saapad lihtsa siluetiga, võimaldades neid nii kanda ja kombineerida igaühe individuaalse ja erilise stiiliga. Praktikas on need kuulsad kui eriti mugavad, vastupidavad ja pikaealised saapad, nendega saab minna kontsertidele, olla stiilne tänavamoe maailmas ja lõppude lõpuks on need emotsionaalsel tasemel suhtlemise ja õiguste ning võimaluste levitamise sümboliks.
Kuid nii ei ole olnud alati. Kõigepealt olid Dr. Martensid tuntud kui originaalsed tööjalatsid, ühel ajal aga koguni kui aiajalanõud. Kuidas siis said nii praktilised jalatsid populaarseks kaubamärgiks ja kultuurisümboliks? See on huvitav ja unikaalne lugu …
Grigsų perekond oli alates 1901. aastast tuntud saabaste tootja väikeses Inglismaa linnakeses (Wollaston, Northamptonshire, English Midlands). Tegutseti otse Inglismaa saapatööstuse südames ja püsiti selles kuus kümnendit kui vastupidavate tööjalanõude tootja.
1945. aastal kolis saabaste ajalugu sõjajärgsesse Münchenisse koos 25 aastase sõduri Dr. Klaus Martensiga. Ravides enda murdunud jalga lõi ta unikaalse, õhupadjaga talla, mis aitaks kiiremini taastuda traumast, kui traditsiooniline kõva nahktald. Enda leidu näitas ta vanale ülikoolisõbrale, mehaanika insenerile dr. Herbert Funkile ja sellest ajast alates hakkasid sõbrad tegema koostööd unikaalsete saabaste tootmiseks. Alates 1947. aastast alustasid nad ametliku tootmisega mis kasvas kümne aastaga kõvasti. Kõige rohkem saapaid müüdi vanemas eas naisterahvastele. 1959. aastal otsustasid nad hakata enda revolutsioonilisi jalatseid reklaamima välismaistes ajakirjades.
Naastes Inglismaale, valitses seal ettevõtet juba kolmas põlvkond, Bill koos poja Maksi ning enda vendade Ray ja Coliniga. Lugedes ajakirja jäi Bilile silma sakslaste reklaam uuendusliku õhupadja kohta saapatallas ja Bill soetas erilise litsentsi ning tegi mõned disainitäiustused. Muudeti ära konts, saapad toodeti läikega nahast ja põhiaktsendiks sai kollane õmblus talla kohal. Saapad said nimeks „Airwair“ ja neid toodeti kollase – musta kannataguse aasaga koos kaubamärgi nime ja hüüdlausega „Hüplevad tallad“.
1960. aastal, kui loodi Dr. Martens saapad, märgati pretsedenditut muudatuste lainet, mis lõi uusi ideid, kultuurišokke ja sotsiaalse revolutsiooni. Selline radikaalne atmosfäär lõi uue vaate moele, mis muutus ekstravagantseks ja isegi eksootiliseks.
Alguses kandsid saapaid posti- ja tehaste töötajad, kuid veidi hiljem hakkasid toimuma uskumatud asjad...
Ilma mingite hoiatuste ega spetsiaalsete kavatsusteta said need jalatsid populaarseteks varajases multikultuurilises „skinhead“ liikumises, mis paistis silma Briti tööliste stiili poolest ja see muutis saabaste ajalugu. Tööjalatsitest muutusid Dr. Martensid olulisteks subkultuuri elementideks. Kümnendi lõpus sai Britannia noortekultuuri südames saabastest suur eneseväljenduse sümbol.
Meeste saabaste väikeste numbrite müügid andsid märku nende vajadusest naistele ja tüdrukutele, seega loodi lihtne pika säärega saabaste mudel naistele, kõige sagedamini lilleornamentidega. Hiljem sai kaubamärgist festivalide kultuuri osa.
Peale ettevõtte 40. sünnipäeva vähenesid müügid kõvasti, tuli sulgeda üks tehas, et vältida pankrotti. 2003. aastal alustasid tuntud disainerid kaubamärgi värskendamist, võttes abiks klassikalised 1460. aasta saapad. 2007. aastal taassünd jätkub koos originaalsete Dr. Martensi käsitöösaabastega. Kuigi muutusid subkultuuri stiili aspektid, on isegi praegu palju Dr. Martensi austajaid, kes armastavad ja hindavad neid jalatseid tänu nende erilisele välimusele, kõrgele kvaliteedile ja mugavusele.
2010. aastal tähistas ettevõte enda 50. sünnipäeva, mis tunnistab asjaolu, et need jalatsid on lahutamatud kultuuri, loomingu ja vabalt mõtlevate isiksuste osa.
Ilma muusikata jääksid Dr. Martensid kõigest tööjalatsiteks.
Dr. Martens jalatsid inspireerivad neid kandvaid muusika loojaid ja muutuvad nende lahutamatuks osaks.